מוסיקה ומעברים

כל פעם כשאני שומעת את "מיגל" או "עם הגב" של עלמה זוהר מיד עולה באפי תערובת ריח של אבק, סיד ושמש.

אני נוטה לקנות דיסקים בתקופות של מעבר דירה. איכשהו הבלגן האטומי, הריח של קרטונים משומשים, צבע טרי ואבק והמעשה המונוטוני של אריזה, צביעה וניקיון כנראה מעוררים בי את הצורך ליותר מרדיו, או פשוט למוסיקה בלי שום דבר שיזכיר לי כמה שעות עוברות.

בשנה שעברה היו אלה עלמה זוהר, כאמור, ארז לב ארי ודיסק הפיוטים של אהוד בנאי (מי שמרגיש שדרושה כאן התנצלות – אני מתנצלת… ) שהעבירו לי את הדירה ואת הבאסה בסבבה.

השנה התחלתי לארוז מוקדם מדי, בערך לפני שבוע וחצי, וכל פעם שאני מפלסת לצורך העניין כמה שעות הבלגאן בחדר שלי מתעבה ומסמיך ואני מפסיקה ומדחיקה.

לפני כבר יותר מחודש, הלכתי לתו השמיני לקנות לעצמי את "לילה כיום יאיר" של אביתר בנאי. מסיבה ממש לא ברורה התפדחתי ממיכאל שעמד בקופה, וכשהוא שאל אם זה למתנה אמרתי שכן (מתנה לעצמי, מה רע?) לתדהמתי הרבה הוא השאיר את הדיסק שבחרתי על הדלפק התכופף והרים מאחוריו דיסק עטוף, הורה לי לבחור צבע לסרט, ובעודי בוהה בו בהלם בלתי מוסתר, הכניס את הדיסק לשקית. ביררתי איתו את העניין והוא הסביר לי שזה פשוט חוסך להם זמן. כו-לם קונים אותו במתנה. וזה הדיסק היחיד שיש להם איתו את ההסדר הזה. בכל אופן, הבוקר, בהיותי במרכז העיר הטרחתי את עצמי ל"תו השמיני" לחפש את הדיסק החדש של חם ומחמם בום. גילוי נאות: עשיתי את זה גם לפני שבוע והדיסק עוד לא הגיע. הסתובבתי ולא מצאתי. עשיתי סיבוב כללי. נתקלתי בכל מיני דברים מרגשים כמו אריק קלפטון אנפלאגד שגדלתי עליו בקלטת(!) שהקלטתי מדוד שלי בטייפ שקיבלתי לבת מצווה. ודיסק משולש של שלושה תקליטי מערכונים של שייקה אופיר – שאותו הבטחתי לעצמי לקנות כשיהיה לי כסף- כולל התקליט האפור שהיה לנו בבית עם המערכון על ציונה והעין המקולקלת והמורה לאנגלית (ומי שלא מתחיל עכשיו לדקלם "המלט יא אבני" – שזה רובכם – אין בו שמץ תרבות) שנשמע בדיוק אבל בדיוק כמו הרב שעבדתי איתו בדרום אפריקה.

חמיד טייק יור נוז אאוט אוף יור פינגר

יש גם איזה מארז וודסטוק מרובע עם דיוידים וכלמיני הפתעות שאני אבקש מהנכדים שיקנו לי פעם.

בכל אופן, בסוף מצאתי את הדיסק של חמומחמם בום "גשמים שעוד יירדו" ואחרי עוד סיבוב אספתי גם דיסק כפול של החלונות הגבוהים עם דיסק שני מלא בשירים בכל מיני שפות וביצועים בהופעות חיות. חוצמזה הוא עלה 39.90 ₪. אח, התו, התו. ואז בעודי עומדת בקופה ואילן בכבודו ובעצמו עושה לי חשבון, עלעלתי לי בדיסקים שעמדו על הדלפק ואילן אמר שאם אני מוצאת משהו שאני רוצה מאלה – אשלם עליו עשרה שקלים פחות מן המחיר הנקוב. "מין יום כזה", ככה הוא אמר. אז לקחתי לי גם את האנפלאגד של אריק (29.90, רק היום), לחדש ימי כקדם. ואז הבחנתי מאחורי הדיסקים העטופים מראש (עדיין אביתר בנאי) בשלט המספר שהתו השמיני עובר!! אז שאלתי מה העניין ואילן לקח אותי להראות לי את המקום החדש(!)

תשמעו, אין דברים כאלה.

מעבר לפינה מהחנות הישנה, שמאי 16 – זה במין סמטה שיוצאת מרח' שמאי אבל רואים את זה מהכביש – מין רחבונת קטנה (עם מקרן ומסך שעוררו את סקרנותי) מעלית שקופה לנכים, ולמטה – קומה רחבת ידיים, עצומה ממש שמשתרעת מתחת לכל הבניין – כך אילן, מחופה פרקט – שאליה יעבור המקום המהמם הזה ממש בשבוע הבא! יהיו שם מחלקות למוסיקה קלאסית ודיוידי, וכל מה שלא היה בחנות הקטנה. וגם הופעות חיות (מישהו אמר "האוזן" בתל אביב?) ומה לא.

מקדש מעט, בינתיים

מי אמר שאין תקווה בעיר הזאת.

בואו רק נקווה שההתרחבות הזו של החנות האהובה וחסרת המתחרים תעלה יפה יותר מהניסיונות הקודמים.

אז בעוד הדיסק של חמומחמם בום מתנגן לו בלופ ברקע, תנו לי להתמוגג קצת.

אם לא שפר עליכם גורלכם וטרם שמעתם את או על הלהקה הנהדרת הזו – תשלימו מיד פערים.

לפני שנתיים הייתי בכל הופעה שהיתה להם בירושלים, והשנה הייתי בהופעת העשור בגן הפעמון, כך שרוב השירים בדיסק החדש מוכרים לי ברמה כזו או אחרת. אני חייבת לציין את היכולת המדהימה של יוסי סוויד לכתוב שירים מנקודת מבט של בחורה או אשה, בשני השירים הכי מרגשים באלבום – "למה השמש" שהיה גורם לי לפרוץ בבכי בכל פעם שהשמיעו אותו ב88, ו"רני עקרה" המצמרר, שהעלה לי דמעות בעיניים גם עכשיו בדיסק (תמיד מוזר לי לקפוץ ולרקוד בהופעה עם השיר הזה, אבל איכשהו ככה זה קורה ואולי זה חלק מהקטע).

אני ממש מקווה שיש מישהו בהיכון עם עותק לתת לליאונרד כהן כשהוא מגיע לכאן כי "חזור אלי" הוא עיבוד לא פחות מגאוני ל"lover come back to me" בעצם עכשיו כשאני כותבת את זה נראה לי ששמעתי איפשהו שהוא כבר שמע את זה.

בכל אופן – עכשיו אני מוכנה ל"מסיבת הארגזים" שכינסתי הערב, ובה אמורות להגיע חברות ולהתגבר על מלאכת האריזה. הבירות במקרר.

פוסט זה פורסם בקטגוריה בלוג, בלוגרול, כללי, מוסיקה, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

