Blog Action Day 09

חוץ מזה שחמסין היום, שזה בהחלט מתאים לנושא, מסתבר שיש דבר כזה יום אקטיביזם של בלוגרים, בנושא התחממות כדור הארץ. אז מכיוון שהבטחתי להטריח אתכם בנושאים ירוקים, ומכיוון שנמרוד פרסם כה ביעילות, הנה פוסט שמוקדש כולו להתחממות כדור הארץ, שזה בעצם סוגשל שם קיבוצי לכמעט כל דבר ירוק ואקולוגי. הנה מה שמסביר את העניין (יש סרט, לא צריך לקרוא הרבה… )

וכאן אפשר להירשם אם אתם בלוגרים שרוצים להצטרף למאמץ.

יופי, לכתוב על התחממות גלובלית. אבל מה בעצם יש לי להגיד? החלטתי להתרכז רק בדברים שאני כבר עושה, ואולי להציב לעצמי עוד מטרה. אז קודם כל יש את עניין שקיות הניילון, נראה לי שפעם כבר שמתי לינק לאלה החמודות,  (יקרות פחד, אבל התחילו להביא אותן לארץ, יש ב"אניס" ) ויש להם פרויקט משעשע של לצלם סלבריטיז עם השקיות שלהם, בפייסבוק. למען הגילוי הנאות אציין שכשקניתי פאוץ' של כמה כאלה קיבלתי במתנה שעון חול למדידת זמן המקלחת ואני ממש רחוקה מלעמוד בו…  בכל אופן יש לי אחת או שתיים כאלה בתיק כמעט תמיד וזה חוסך שקיות  באחוזים מטורפים. יש עדיין שקיות שאני מקפידה לקחת כי צריך אותם בבית לפחי זבל קטנים וכאלה…כשגרתי בדרום אפריקה בדיוק יצא שם חוק שצריך לשלם על השקיות בסופר (משהו כמו חצי שקל לשקית ) זה אמנם סמלי אבל הרעיון היה שאנשים יביאו שקיות – אז קונים פעם בכמה זמן ומשאירים אותן בבגאז' של האוטו. רק צריך לזכור להוציאו אותן משם כשנכנסים לסופר… יש שקיות אוכל מתכלות, אבל שמעתי שבארץ יש מצב שהן יותר מזיקות ממועילות בגלל בעיה בפירוק ופינוי הזבל שלנו, מי שיודע על זה משהו שיצעק…

 קצת נסחפו, זה כמו הגמד של אמלי

יש גם ניסיון מעניין למיחזור שקיות ברעננה.

עוד דבר הוא בקבוקים. לא רק למלא מחדש בקבוקי פלסטיק, לי יש כמה מפלסטיק או מתכת עמידה (יעני לא כאלה שהיו של מים או מיץ ומילאתי מחדש, אלא כאלה שקונים בחנויות טיולים או יותר עדיף מקבלים ממחנה קיץ וכד', אבל זה ממש סתם), ובמשרד אני מקפידה לשתות מהבקבוק שלי ולא מכוסות פלסטיק (אין לנו כיור אז לא נותנים לי להביא כוסות אמיתיות… ) ואני נכנסת לישיבות עם הבקבוק שלי. ככה גם שותים יותר כי לא צריך לקום למלא כוס כל רגע…

 שתו משהו

ויש את פרויקט אגורה. זה כל כך נהדר שזה אפילו לא מרגיש כמו איזה אקט הירואי למען הסביבה. הרעיון הוא שאנשים שיש להם דברים שהם לא צריכים מפרסמים אותם באתר ואנשים שצריכים יכולים פשוט לבוא ולקחת. הכלל הוא שמותר לפרסם רק דברים שהם בחינם לגמרי. היופי הוא שאפשר לחפש ע"פ איזור, קטגוריה, חפץ, וכו' וגם להירשם ל"סוכן חכם" ששולח מייל או אפילו אסאמאס (אסאמאס זה בתשלום, כל השאר לא) כשמתפרסם משהו שאתם צריכים. יש גם את פריסייקל שהפכו לREUSEIT אבל זו רשימת יאהו הרבה יותר פרימיטיבית. אני ריהטתי ככה את כל הדירות שלי. יש לי משם תנור אפיה, מפזר חום, רדיאטור, מכונת כביסה (אחי השיג) מיטה, ומיטה לשותפה הקודמת שלי. בקיצור- מומלץ.  והיופי הוא שככה מייצרים הרבה פחות זבל (מכשירי חשמל שנזרקים זה זוועה) ודברים ממשיכים לשמש במקצוע שלהם גם אחרי שעברו ידיים…

ויש גם מי שחושב שזה שטויות, או שלפחות סתם מפחידים אותנו.

טוב, נראה לי שעד כאן תרומתי למאמץ, ועוד לא אימצתי לי מטרה נוספת. אתם מוזמנים להציע בתגובות… .

יאללה תגיבו! (פה! במייל זה כיף, אבל פה יותר… )

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

4 תגובות על Blog Action Day 09

  1. חזיאל הגיב:

    תשמעי, לא נעים לי מכל השקיות פלסטיק עליהן את מדברת, כי אני עומד בפני דילמה:

    כשאני יוצא עם לוסי לטיול, אני יכול
    א- להשאיר את הצואה שלה על הרצפה שתדשן את האספלט;
    ב- להרים אותה עם שקית ניילון;
    ג- להרים אותה ביד.

    כרגע המצב הוא כזה: אופציה ג' נפסלה על ידי באנוכיותי הרבה, ובחרתי באופציה ב' לאחר מבטים לא נעימים שנעצו בי כשמימשתי את א'.

    אם כך, אני נאלץ לקחת בסופר המון שקיות…

    אני ממתין לעצות

    אהבתי

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    חזיאל-אם אתה לא מנוי אמץ לך שכן שמנוי של עיתון נפוץ.טול ממנו את שקיות העיתון שהוא מקבל כל בוקר ותשמח נפשך.המהדרין משתמשים ב"הארץ" ימ"ש.עם צאתכם לטייל שבץ את השקית בקולרה של לוסי ותרוויחו אופנתיות אקולוגית באותו מחיר…

    אהבתי

  3. eliraz הגיב:

    תכל'ס עמדתי לתת לך פטור, חסרת עמוד שדרה ויצירתיות שכמותי, אבל ידידנו פה עלה על משהו גאוני.

    אהבתי

  4. רעות הגיב:

    שכוייח על הנסיון למחזר את בקבוק הפלסטיק שלך, אבל יש עם זה בעיה: פלסטיק אוגר בקטריות וזה אחד הדברים הכי לא-הגיינים בעולם לשתות שוב ושוב מבקבוק פלסטיק. אשר על כן- עברי לזכוכית, ופעם ב(נגיד שבוע? אני לא באמת יודעת פעם בכמה זמן) הרתיחי את הבקבוק וגם את הפקק
    חוצמזה, חברתי גילי-בילי אוגרת את מי המקלחת (היא שמה פקק ואז מעבירה את כל המים לדלי בעזרת כמה קערות) ואז שמה את הדלי בשירותים
    אפשר למלא איתו את הניאגרה, או אפשר פשוט לשפוך את המים ישירות לאסלה וכך להדיח
    מכיוון שהשימוש הוא כה מיידי, אין סכנה במים העומדים
    יש מיט שעושים את אותו הדבר גם עם מי מכונת הכביסה (בשלב האחרון מעבירים את הצינור של המים שיוצאים מהמכונה לדלי- זה די טריוויאלי) ומשתמשים במים להדחת השירותים
    בסה"כ- למה להדיח עם מי שתיה?

    אהבתי

להשאיר תגובה

